Hand in hand voor Gemini HMW1

Feyenoord HMW1

6 december 2019 21:00

Hal 1

De recreanten sterren mochten eindelijk weer aan de bak. Kunnen de mannen de stijgende lijn voortzetten? Nu kwam Feyenoord Rotterdam (voorheen hv Snelwiek) naar Zoetermeer.

Een kolkende Oosterpoort zorgde er al voor dat de spelers van Feyenoord met knikkende knieën het veld opkwamen. De HMW1 stonden in dat opzicht al met 1-0 voor. De grote opkomst zorgde voor een fantastische sfeer! Bij Feyenoord staat de 13e man bekend maar bij Gemini doen we daar zeker niet voor onder. Alles was er aan gedaan om een fantastische sfeer te creëren, spandoeken, trommels en dat onder muzikale begeleiding van Lee Towers die voor deze wedstrijd speciaal naar Zoetermeer is gekomen.

De wedstrijd was onder leiding van Mark en Matthijn. En voordat Gemini wakker was stonden de heren al met 0-3 achter. We hadden het erg moeilijk in het begin, mede doordat we onrustig waren in balbezit. Te snel schieten of verkeerde keuzes maken in plaats van de bal eerst rond te laten gaan en een aanval op te zetten. Gelukkig zijn de heren snel wakker geschud en komen langzaam terug in de wedstrijd. De dekking staat nu als een huis en als de doelpogingen er nu wel in vliegen gaat het hard. Mede door het opschroeven van het tempo krijgt Feyenoord het lastig. Dat was ook het sein voor het publiek om nog meer achter Gemini te gaan staan, de wave werd ingezet en uit volle borst werd er hand in hand voor Gemini HWM1 gezongen. Dat zorgde wel voor een kippenvelmoment op het veld en op de bank. Gelukkig konden we goed door wisselen om het tempo hoog te houden, want het bekende snelle spel van de recreanten kost heel veel energie. Onze coach Alwin heeft alles scherp in de gaten en zorgt ervoor dat iedereen zijn welverdiende rust krijgt. Na 25 minuten klinkt eindelijk het rustsignaal en de heren konden een nieuwe tactiek gaan bespreken om de tweede helft verder afstand te nemen van Feyenoord.

Maar Feyenoord geeft zich niet zomaar gewonnen en ze proberen het spel van HMW1 te ontregelen. Heel even slagen ze daar in, maar dan pakt Gemini de regie weer over en laten het daarna niet meer los. Met een moordend tempo werd de dekking van Feyenoord omzeild en in de afronding was Gemini erg scherp. Het massaal opgekomen publiek genoot met volle teugen van het vertoonde spel en begonnen zelfs te zingen ‘het is stil aan de overkant’. De ene mooie aanval na de andere en ook de beroemde break van Heiko mag niet ontbreken. De recreanten houden Feyenoord op gepaste afstand en konden de laatste 10 minuten het tempo laten zaken, voor sommigen was dat erg prettig. Gemini HMW1 komt niet meer in de problemen en spelen de wedstrijd gecontroleerd uit. Het slot akkoord was wel voor Feyenoord. Uit een mooi genomen vrije bal wisten ze de bal heel knap langs de brede muur van HMW1 krijgen en zo verschalkten ze Richard in de laatste seconden van de wedstrijd. Maar dat mag de pret niet drukken, de heren schrijven weer een overwinning bij en winnen met 15-12 van Feyenoord. Onder begeleiding van Lee Towers die You never walk alone inzette konden de recreanten op gepaste wijze afscheid nemen van het publiek. Ook leuk om nog te vermelden, wij mochten een bericht ontvangen van het Nederlands dames team. Ze feliciteerden ons met deze mooie overwinning op Feyenoord en zullen dit spel meenemen als inspiratie naar de WK-finale tegen Spanje. Een mooier compliment kun je niet krijgen als team.

Nu hebben wij een winterstop en kunnen we gaan herstellen en opladen voor het vervolg van het seizoen in 2020. Vanaf deze plek wensen wij iedereen fijne feestdagen toe en een gezond en sportief 2020.

Sportieve groet,
Gemini HMW1