Een seizoen gemengde D1

10 juni 2017 10:45

Het einde van het seizoen, de tijd om terug te kijken over het afgelopen handbalseizoen, 2016-2017.

Dit seizoen zijn we weer teruggegaan naar een gemengd team, om zo veel mogelijk spelers en speelsters van hetzelfde handbalniveau bij elkaar te zetten. Deze keuze blijkt, zo achteraf bekeken, een hele juiste en vruchtbare keuze te zijn geweest waarbij de jongens en meiden in het hele seizoen naar elkaar toe zijn gegroeid en een heel hecht team is ontstaan. Iedereen is in het afgelopen seizoen als handballer gegroeid. In de allerhoogste klasse die er is voor de D-jeugd, zijn er twee kampioenschappen behaald, één in het najaar buitenseizoen en één in het zaalseizoen.

Het voorjaar buitenseizoen, de afgelopen zeven wedstrijden hebben wij alleen in het D1 team van Aalsmeer onze meerdere moeten erkennen, een wedstrijd die ook zomaar in ons voordeel had kunnen uitvallen. Ik moet wel toegeven dat Aalsmeer de terechte kampioen is geworden, de Aalsmeer meiden waren duidelijk iets verder in hun ontwikkeling.

In totaal hebben wij dit seizoen 30 wedstrijden gespeeld. Van deze 30 wedstrijden hebben wij er 27 winnend afgesloten, 1 gelijk en 2 verloren. In de zaal was alleen Hellas ons één keer de baas, en speelden we gelijk tegen Westlandia. Buiten slechts eenmaal verloren, zoals al gezegd van Aalsmeer. Van de 90 mogelijk te halen punten hebben we er 82 gepakt, nagenoeg onverslaanbaar. Een doelsaldo van 614 doelpunten voor en 367 doelpunten tegen. Per wedstrijd betekent dat 20,4 voor en 12,3 tegen. Hierbij laten we de twee toernooien die we ongeslagen wonnen nog buiten beschouwing.

Volgend jaar gaat de gehele groep over naar de C-jeugd en gaan daar nogmaals een seizoen spelen als gemengde C-jeugd. Hopelijk kunnen daar ook nog weer stappen gemaakt worden. Na een aantal seizoenen de jongens D getraind te hebben, en dit laatste jaar de gemengde D denk ik dat het verstandig is er als trainer en coach afscheid van te nemen. Het is tijd voor zo’n groep tijd dat er iemand voor komt staan met een frisse blik. Dit betekent niet dat ik er niet meer bij zal zijn maar nu meer als supporter en ouder. Donny Vink, dit jaar ook al trainer op de woensdagen, zal ook het komend seizoen de trainingen op de woensdag gaan verzorgen. Zoals bij vele andere jeugdteams is er nog niets bekend wie de andere training en de begeleiding gaat verzorgen. Voor mij een van de leukste teams beschikbaar voor het komend seizoen in heel Gemini, met veel talent en ‘drive’.

Ja, soms waren ze lastig, pubers, vervelend maar bovenal toppers. Ik weet dat ook ik zelf niet de gemakkelijkste ben en toch hebben ze het een seizoen lang zonder al te veel morren volgehouden met mij. Dus bedankt Nepal, Noeha, Conner, Tess, Tim, Semmy, Appie, Airina en Janco. Ook bedankt Rianne, Chantal en Donny voor afgelopen seizoen, voor de ondersteuning bij wedstrijden en training.

Natuurlijk ook dit seizoen weer een bedankje naar alle ouders, het is altijd goed om te zien dat alle ouders er bijna alle wedstrijden bij waren. Hoe ‘groot’ ze zichzelf ook vinden, is het ook op deze leeftijd erg belangrijk dat de ouders betrokken zijn en dat ze het ook zien.  Ook jullie bedankt voor de steun afgelopen seizoen.

Michael Hes