Handbalvisie SV Gemini 2017-2022

26 maart 2017 20:45

Dit document is opgesteld door het bestuur van SV Gemini in samenwerking met Serge van Straalen, Heiko van Hinte, Alexander Straathof en Stefan Verlaan.

Iedere organisatie van enige omvang heeft - om te blijven bestaan - een missie en een visie nodig. Hoewel deze twee begrippen vaak door elkaar worden gehaald, hebben ze elk een eigen betekenis. Missie zou je kunnen omschrijven als ‘waar staan we voor?’
(identiteit, waarden), terwijl de visie aangeeft ‘waar gaan we voor?’ (toekomst, droom). Missie en visie geven richting, stellen kaders en kunnen zelfs inspireren.

Hoewel Gemini geen bedrijf is, vormen we met elkaar wel een organisatie. En om die goed te kunnen besturen, is er ook hier behoefte aan richting en kaders. Zo kun je onze missie als volgt omschrijven:

“Handballen op een ontspannen manier mogelijk maken voor iedereen.”

Terwijl onze visie luidt:

“SV Gemini is een handbalvereniging die sportieve ambities combineert met een sterk sociale component. Handbal binnen Gemini is voor iedereen en op alle niveaus. Spelplezier, gezondheid en het welzijn van de leden staan hoog in het vaandel, waarbij sportieve ambities meegroeien met de leeftijdsopbouw van teams.”

Om deze visie handen en voeten te geven, is bijgaand visiedocument opgesteld. Niet in beton gegoten, maar als uitgangspunt voor de komende jaren, waarbij zeker de intentie er is om dit – waar nodig – periodiek bij te stellen. En het document is er niet alleen voor het bestuur, maar vooral ook voor trainers, coaches, scheidsrechters en eigenlijk iedereen die betrokken is bij Gemini. Om zo bij te dragen aan onder meer

• een veilige omgeving voor onze sportbeoefenaars;
  • structuur op technisch vlak;
  • een doorgaande (leer) lijn binnen de vereniging;
  • de aansluiting / overgang tussen verschillende leeftijdscategorieën;
  • de kwaliteit van trainingen en begeleiding van teams en
  • een herkenbare spelopvatting / speelwijze.

Klik hier of op het plaatje voor het PDF Document Handbalvisie SV Gemini.