Gemini HMW1 pakt weer een winstpartij!

WHC HMW1

Gemini HMW1

22 november 2019 21:00

Onbekend

De jonge goden van HMW1 mogen naar WHC om de tweede wedstrijd te spelen in het zaalseizoen. Na twee verlies wedstrijden, die hard zijn aangekomen in deze fanatieke groep. Na goede en diepgaande gesprekken in de derde helft en met lichte hulp van Freddy H, staan alle neuzen weer dezelfde kant op.

Na een intensieve warming up zijn de mannen er klaar voor om de 2 punten mee te nemen naar Zoetermeer. In de eerste minuten legt HMW1 de basis voor een zeer goeie wedstrijd tegen WHC. Er werd goed druk gezet op de verdediging van WHC waardoor er veel ruimte ontstond en daar maakte Gemini gretig gebruik van. Het tempo lag moordend hoog en het leek wel of de HMW1 de spirit van oude HS3 heeft overgenomen. We kwamen niet echt in de problemen. Af en toe kon WHC scoren, maar HMW1 antwoorde steeds gelijk met een tegen doelpunt en kon zo steeds de voorsprong behouden. Het was een goede eerste helft, waar de heren op hoog niveau bleven spelen en duidelijk lessen hebben geleerd van de laatste wedstrijd en die hebben meegenomen, het was een genot om naar HMW1 te kijken. De publieke belangstelling was enorm en naar mate de wedstrijd vorderde werd het steeds stiller op de tribune, dan weet je dat je goed bezig bent als team. Dat belooft wat voor de tweede helft.

In de rust werd er besproken dat we iets meer met verrassingselementen zouden gaan spelen. In de dekking van WHC was er genoeg ruimte om wat anders te proberen. Maar in het begin van de tweede helft waren we even niet bij de les en scoorde WHC een aantal keer achter elkaar. Maar de HMW1 liet nu zijn koppie niet hangen, iedereen veerde op en konden nog een tandje opschakelen. Ook mede door goed keeperswerk van Richard, die twee strafworpen wist te stoppen en als een echte patron de verdediging leidde en coachte. Er volgde een fase waarin Gemini een paar mooie doelpunten wist te te maken met soepel gelopen wissels. Een van de hoogtepunten van de avond was een heus vliegertje dat mooi werd uitgevoerd door Heiko en Ramon. Dat gaf de HMW1 nog meer vleugels en ze kregen daarmee ook het publiek van de banken. Nu valt alles wel op zijn plek en de mannen kunnen na een dik verdiende overwinning van 15-24 op WHC, genieten van een paar weken rust en herstellen van deze inspanning. Ook een compliment voor de scheidsrechter van WHC, die de wedstrijd correct en met een goede dosis humor leidde en daar draait het om bij de recreanten.

De eerstvolgende wedstrijd van Gemini HMW1 is op 13 december om 21:00 uur tegen Feyenoord handbal HMW1. Heb je zin om handbal van het hoogste niveau te kijken en dit gezellige recreanten team aan te moedigen, zet dan 13 december alvast in je agenda en sluit na afloop van de wedstrijd gezellig aan bij de derde helft.

Sportieve groet,

Gemini HMW1