Oefenwedstrijd tegen Gemini oude HS3

13 november 2019 20:30

Hal 1

Verslag Gemini HMW1 - Gemini oude HS3

Een oefenwedstrijd voor Gemini HMW1 tegen oude heren 1 en later ook wel bekend als het beruchte bier team, Gemini HS3. Tuurlijk wilden de recreanten als schietschijf fungeren en dat hebben we ook met veel plezier gedaan. Wat een partij ervaring liep er op het veld en de klasse droop er nog van af.

De recreanten hadden 1 doel en dat was het onder de 50 doelpunten houden en daar zijn wij ruimschoots in geslaagd. Er zijn toch veel supporters naar de Oosterpoort gekomen om naar deze historische wedstrijd te kijken. In het begin ging het nog redelijk gelijk op en konden wij nog redelijk meekomen. Der bomber van HMW1 deed weer van zich spreken met een schitterende lob over de keeper van HS3, zijn avond was geslaagd. Daarna geeft HS3 even gas, als jonge goden speelden ze heel slim de breaks uit. Met een snelheid wat deed denken aan vroeger, als je de verhalen mag geloven, en de techniek was zeker niet verloren gegaan. De heren wisten elkaar nog steed blindelings te vinden en met mooie passjes werden de cirkel en hoeken vrijgespeeld. Wij hadden het erg lastig met de stugge verdediging die stond als een stevige biertapinstallatie. Af en toe konden we op snelheid er doorheen komen, maar dat moesten wij gelijk weer bekopen met een snelle aanval van de oude HS3. Na 25 minuten tophandbal mogen beide teams genieten van een welverdiende pauze  Met een ruststand van 5-14 in het voordeel van HS3.

Na een donder speech voor de recreanten, waarin ook de zwakke plekken van HS3 werden besproken en werd uitgelegd hoe we daar nog meer gebruik van moeten maken. Tevens zouden we het tempo verder gaan opschroeven om zo de HS3 murw en moe te makken om dan de achterstand weer goed te gaan maken. Daar staan de recreanten toch wel bekend om, dat ze zo menig tegenstander kapot kunnen spelen. Vol overgave gaat HMW1 het veld in en binnen no time heeft HS3 de intenties gebroken van de recreanten. De mannen van HS3 kunnen nog een tandje bij schakelen en dat is iets te veel voor de goed getrainde HMW1. De keepers doen er alles aan en weten de schade enigszins te beperken voor de recreanten. Gelukkig zijn HS3 ook maar mensen en missen ze nog veel kansen. Af en toe kunnen we nog wel scoren maar we lopen achter de feiten aan. Het was een genot om naar te kijken, maar in het veld was het een hel. De HS3 lopen verder uit en als de goed leidende scheidsrechter de wedstrijd affluit staat er 31-30 op het scorebord. Of is dat de wens der gedachten😀 De heren 3 winnen overtuigend van HMW1 met 12-30.
Bedankt voor een leuke en sportieve pot handbal! Deze is zeker voor herhaling vatbaar. In de wandelgangen horen we al dat er wellicht een tweede recreanten team word opgezet en ik heb al medelijden met de toekomstige tegenstanders. Na afloop heeft HMW1 de derde helft gewonnen, uitgaan van eigen kracht. Op naar de volgende wedstrijd, volgende week vrijdag tegen WHC HMW1.

Sportieve groet,
Gemini HMW1