De beer van DES72

DES72 HMW1

6 november 2019 20:00

Hal 1

De eerste zaalwedstrijd van HMW1 is thuis tegen DES72 uit Papendrecht. Na de sterke openingsstart in het veldseizoen mogen de jonge goden aan de bak in de zaal. Zijn de mannen in staat om de stijgende lijn van het veldseizoen door te zetten? Aan de harde trainingsarbeid kan het niet liggen.

Na een korte maar zeer scherpe warming-up mogen de heren aantreden tegen DES72, een gelijkwaardige tegenstander. Dus het zou een leuke wedstrijd moeten gaan worden. In de eerste minuten is Gemini duidelijk de betere partij en met gevarieerd aanvalsspel proberen ze de muur van DES72 te slopen. Binnen 8 minuten stond het 4-0 voor HMW1. Geen vuiltje aan de lucht voor de heren, met als hoogtepunt de soepele loopactie op de cirkel, waar der bomber van HMW1 koelbloedig bleef en beheerst afrondde. Verdedigend hadden de heren geen problemen en ze konden DES72 goed op afstand houden. Dan komt een fase dat Gemini onrustiger gaat spelen, daar maakt DES72 goed gebruik van en ze komen langzaam in de wedstrijd terug. Mede ook door de keeper van DES72 dat Gemini moeite heeft met scoren, de beer van DES72 had antwoord op alle afstandsschoten en doelpogingen op de cirkel.

De heren zetten een tandje bij en hebben een hele goeie fase waar in alles lukte en ze verder konden uitlopen naar 7-3. In de laatste minuten zijn de heren even niet geconcentreerd en voor HMW1 het wist scoorde DES72 nog twee keer voor de rust. De heren speelden een goede eerste helft, ik denk wel de beste van het seizoen en dat belooft wat voor de tweede helft.

Over de tweede helft kunnen we zeer kort zijn: ruim naast, op de paal en lat, de beer van DES72 en na verlies van het geloof in de wedstrijd, druipen de heren af met een 10-12 nederlaag. Het is uithuilen, ervan leren en de volgende wedstrijd weer met goede moed er tegenaan. Er zijn geruchten dat Ted Troost zich al heeft aangeboden om Gemini HMW1 mentaal te ondersteunen. Na afloop is de nederlaag door de meesten weg gespoeld in de derde helft, zoals het hoort. Op naar de volgende wedstrijd tegen WHC HMW1.

Sportieve groet,

Gemini HMW1