Vacature projectmanager HandbalPlus

3 juli 2020 14:00

Dennis Jouvenaar

SV Gemini is een sportvereniging voor iedereen en richt zich op de breedtesport op ieder niveau.

SV Gemini heeft de ambitie om de doelgroep van kinderen en volwassenen met een afstand tot sport en/of maatschappij stapsgewijs uit te breiden. Dit heeft geleid tot een constructief contact met kinderfysiotherapie Groei! Uit dit contact ontstond het idee om een speciaal project op te zetten voor kinderen met een bewegingsbeperking. Vanuit diverse (kinder)fysiotherapeuten is aangegeven dat de combinatie van een goede fysiotherapeutische behandeling en het actief deelnemen aan goed op het kind afgestemde handbaltrainingen zullen bijdragen aan een positieve motorische ontwikkeling van de kinderen binnen deze doelgroep. Daarnaast vormt het aspect teamsport en het sociale karakter van een sportvereniging een extra positieve impuls.

Met HandbalPlus wordt er wekelijks gedurende een 25 weken een (1) uur specifieke training gegeven aan maximaal 12 kinderen met een (licht) motorische beperking en op die manier bijdragen aan de motorische ontwikkeling binnen een teamsport en een vereniging. Hierdoor zullen deze kinderen leren dat ook zij plezier kunnen beleven in de (team)sport. Specifieke aandacht tijdens de trainingen zal uitgaan naar bewegingspatronen, oog/hand coördinatie (vangen/gooien) en samenspelen. Naast het plezier in de sport, zal HandbalPlus ook een positieve uitwerking hebben op het plezier dat kinderen beleven in bewegingsactiviteiten zoals buitenspelen en gym. Het zelfvertrouwen zal groeien.

Wat zoeken wij:
Wij zoeken een projectmanager die in staat is om dit project volledig te leiden.
Je bent onder andere bezig met:

• Het maken van een planning.
  • Zoeker naar trainer(s) die de kinderen traint.
  • Het maken van een trainingsprogramma met (een gedeelte van) de trainers
    van Gemini.
  • Communicatie intern en extern.
  • Overleg met Gemini trainers of er in de vereniging ook kinderen zijn die in aanmerking komen.

De doelgroep van HandbalPlus bestaat uit kinderen

• In de leeftijd vanaf 6 tot 10 jaar.
  • Uit zowel regulier als speciaal onderwijs.
  • Met een lichte bewegingsachterstand (in vergelijking met leeftijdsgenoten).
  • Die zijn ‘uitbehandeld’ bij de fysiotherapeut, Cesartherapeut, motorische remedial teacher voor hun bewegingsachterstand.
  • Die naast behandeling van de fysiotherapeut kiezen voor extra bewegen.
  • Die gemotiveerd zijn om met bewegen aan de slag te gaan.
  • Die problemen ondervinden in bewegingssituaties.

Heb je interesse om aan de slag te gaan met deze doelgroep en denk je dat je geschikt bent om dit door de gemeente gesubsidieerde plan uit te voeren, stuur dan een e-mail naar: voorzitter@svgemini.nl

Bron: SV Gemini